Antonis Filippeos dalla Grecia al progetto domenicale di Pietro La Barbera ed Elisa Mascia ” Alla ricerca della vera bellezza” dall’Italia e dall’America Latina, pubblicazione di Elisa Mascia da San Giuliano di Puglia -Campobasso

Foto cortesia screenshot con Pietro La Barbera, Elisa Mascia, Antonis Filippeos

BIOGRAFIA LETTERARIA
Antonis Filippaios è nato nel 1980 ad Atene.  Dopo il liceo ha vissuto per due anni in Italia per studiare presso la Facoltà di Giurisprudenza dell’Università di Roma.  Rientrato in Grecia, ha conseguito la laurea in Lingua e Letteratura Italiana presso l’Università Nazionale Capodistriana di Atene.
Hanno seguito gli studi in Relazioni Internazionali ed Europee presso un College Privato ad Atene.  Dotato di infinita creatività, riuscì ad affermarsi nel campo della poesia e a distinguersi nei maggiori concorsi artistici internazionali ottenendo numerosi riconoscimenti, come di seguito elencati nell’ordine:
Il punto di partenza del lavoro poetico è iniziato con la raccolta di poesie “Animus Nudus” che è stata insignita del premio “Anacreon” al 3° Concorso Mondiale di Poesia K.P.  Kavafy nell’anno 2017 dall’Accademia Internazionale d’Arte.  La stessa opera si è distinta nei premi di scrittura dell’International Art Academy come migliore raccolta di poesie dell’anno 2018.
È seguita un’altra distinzione, che ha definito il suo lavoro come una delle migliori opere scritte dell’anno 2018 dall’Associazione culturale greco-cipriota della Grecia (EPOK).
La raccolta di poesie intitolata “SILENTIUM”, la poesia “Bare Soul” ha vinto il premio PRATINAS al 7° Concorso Mondiale di Poesia dell’Ellenismo di Amphiktionia con il tema “L’ellenismo di Apantachou e i suoi valori senza tempo”.
Successivamente, la poesia “SILENTIUM” (Nel nome del silenzio), che è anche il titolo omonimo della raccolta, è stata premiata con lode al 7° Concorso letterario internazionale sotto gli auspici del Gruppo per le arti della parola e delle scienze della Grecia dell’UNESCO. per l’anno 2018.
La poesia “Gli amanti della luce” inclusa nella raccolta di poesie ha vinto il primo premio all’ottavo concorso mondiale di poesia di Amphiktionia Hellenism per l’anno 2019. Più tardi, nello stesso anno, è stata anche onorata con elogi dalla prestigiosa rivista Language, Arte e Cultura del Circolo Letterario “KELAINO” nell’ambito del 19° Concorso Panellenico di Poesia.

Recentemente, vale la pena notare che la nuova poesia intitolata “L’uso di Antigone” ha vinto l’eccellenza in poesia al 10° Concorso letterario mondiale degli ellenico-ciprioti di Grecia (EPOK) per l’anno 2020, dove sarà inclusa nel prossimo terza raccolta di poesie.
Oltre ai grandi riconoscimenti e ai fausti giudizi che sono stati espressi da importanti personalità delle Arti e delle Lettere per la sua opera poetica, parallelamente viene svolta un’importante azione attiva in diversi organismi culturali ed artistici.

È attivo dal 2022 come membro e rappresentante dell’organizzazione culturale internazionale “Amphictyonia of Hellenism” con sede a Salonicco.
Dal 2022 è membro dell’Unione Panellenica degli Scrittori.
Partecipa come membro dell’Unione degli scrittori della Grecia settentrionale (ELBE).
Allo stesso tempo, è membro attivo del Gruppo per l’UNESCO delle arti e delle scienze linguistiche della Grecia. 
La pluripremiata poesia “Bare Soul” è stata musicata dalla compositrice Eleftheria Metaxas e dal presidente di Amphiktionia Hellenism, Dimitris Bukonis, nel 2019. La raccolta di poesie comprende il CD della poesia musicata, eseguita e suonata da la direttrice Eleftheria Metaxas al pianoforte.
Recentemente è stata messa in musica la poesia vincitrice del premio “ZO”, inclusa nella prima raccolta di poesie “Animus Nudus” della compositrice Eleftheria Metaxas.
Le sue poesie sono state tradotte in inglese, italiano e russo.
Le sue poesie sono inserite in diverse antologie poetiche internazionali in tutto il mondo (come America, Messico, Cina, Giappone, Italia e India), in note riviste letterarie, in enciclopedie delle Arti e delle Lettere di importanti istituzioni culturali.
Antonis Filippaios è membro dell’organizzazione letteraria senza scopo di lucro Writers Capital Foundation con sede in India – Karnataka.  Ha partecipato due volte con le sue poesie al Panorama International Literature Festival 2022-2023.
Partecipare al giornale letterario dell’accademico indiano dottor Mohan Bairagi che ha dato spazio ai poeti.  Questa rivista è stata distribuita alle università in India. “Letteratura globale: situazioni e soluzioni. Pubblicazioni AKSHARWARTA -India.2021.

Diverse voci nelle antologie di poesia internazionale del poeta ed editore indiano Surav Sarkar disponibili sulla piattaforma globale di Amazon.

Domande per Antonis Filippeos-  Grecia

1- Si ama di più ciò che piace?
1. Decisamente sì.. quello che ti piace sei tu, ecco perché lo ami di più ti senti vivo e molto creativo.. le sensazioni quando fai ciò che ami sono ricche e intense, ti travolgono e così puoi e continuare con ispirazione e creazione.

2- Sono i fallimenti che limitano i sogni?
2.Per me il fallimento, anche se mi rattrista e delude, è una motivazione che ti dà forza e spinta per continuare e realizzare i tuoi sogni, le cose che vuoi creare nella tua vita.. Potresti fermarti un po’ con i fallimenti ma queste sono lezioni di vita..diventi più esperto, ricco di lezioni e vai avanti..realizzare i sogni è l’obiettivo..ti danno la vita…ti fanno iniziare la giornata con sorriso e ottimismo!!

3- Si dialoga per poter capire?
3- Penso che il fare sia molto importante e ti faccia affrontare la vita con una lente diversa. Sì, il dialogo è molto importante per capire le cose, le situazioni e le persone. È molto bello ascoltare l’altro…per capirlo e dialogare , un campione di cultura, Continuazione..il dialogo con noi stessi è anche un dialogo interiore

4- Meglio essere quello che si dice di essere?
4- Secondo me come persone dobbiamo essere veri e corretti e fare ciò che amiamo, solo così si mantiene l’equilibrio mentale. Certo, l’immagine che gli altri hanno di noi è importante, però non dobbiamo lasciarci prendere cosa pensano gli altri per noi. Fare ciò che amiamo per essere giusto e andare avanti nella vita con i giusti principi e sogni ideali

5- La felicità è composta da tante tessere come in un mosaico?
5- La felicità è infatti un mosaico di cose momenti situazioni. Si trova ovunque anche nelle cose più semplici della vita.. la felicità è la famiglia i nostri sogni quando diventano realtà la felicità è il sentimento della creazione ammirando la natura cielo i sorrisi della gente ..La felicità non è un bene materiale questi ti aiutano a migliorare la tua vita la felicità sono buoni sentimenti amore

6- Quanto vale l’intuizione di un momento speciale?
6- L’intuizione è importante perché un momento speciale lo rende ancora più speciale.  Lo rende intenso..per poterlo vivere più a lungo e per rimanere impresso nella mente e nel cuore..

7- C’è più memoria nell’impegno?
7- Penso che quando dobbiamo fare qualcosa di importante, mettiamo tutto noi stessi e il nostro amore affinché si possa fare qualcosa di bello e creativo per la nostra vita

8- Si è più liberi se si è padroni di sé stessi?
8- Penso che la verità sia da qualche parte nel mezzo quando si tratta del concetto di libertà. La libertà è un’idea relativa. Chiaramente ci sentiamo liberi quando siamo padroni di noi stessi, tuttavia, a causa del fatto che l’uomo ha sia difetti che vantaggi molte volte può perdere questo sentimento di libertà e diventare schiavo dei suoi desideri e volere sempre di più.. gli equilibri sono molto delicati e la misura e l’equilibrio dell’armonia possono facilmente perdersi.

Poesie in italiano

1- AMMALIANTE

Non posso raggiungerti
sei lontano anni luce
ma quelle foglie fresche
di ninfee luminose che ti trafiggono
sono mie.
Voglio catturarle per sempre nelle nuvole
e battezzarle con il mio nome.
Ogni volta che mi sento solo, per ottenere forza
dal tuo sorriso
per creare con la mia mente due mondi divini.
quando ti ascolto, divento un fiume
ottone fuso e rullo
con le parole che saltano fuori
dalle tue labbra
per raccoglierle
rendendoli dolci
per dedicarti le serate
poco prima di addormentarmi con la tua foto
impressa nelle mappe della mente
che magnetizza i poli dell’anima.
Sono diventato per te il raggio di luce che desidero,
passione impetuosa,
e se mai verrai a toccarmi
allora mi arrenderò
senza combattere
senza esitazione…

2- CORSA DELLA LUCE

Come ombre si diffondono tutt’intorno
ciò che mi tormenta
e turbinano nella mia mente.
A volte come un’eco lontana
e talvolta come richiami incantevoli
che mi ricordano di non dimenticare
le profondità in cui mi ero perso,
quando volevo nascondermi da tutto
quelli che mi sono persi
poiché non ho avuto il coraggio di dimenticare.
Ho continuato a camminare indisciplinato
cavallo bianco,
corsa,
corsa…
nelle foreste vergini, segrete, dove
la mia criniera bianca squarciava l’aria,
creando una canzone
inquietante eppure così familiare
come pezzi rotti
come i pezzi luminosi
dove stai aspettando il fuoco?
una fiamma forte, ardentemente esasperante
per rimetterli insieme.

3- PAROLE NON DETTE

Quello che non sono riuscito a dire
ti sta ancora aspettando
chiuso ermeticamente,
sigillato dal mio desiderio
possano vedere la luce
rifiutare il silenzio
che li aveva condannati per anni
e scoraggiarsi
pronto per essere condotto da te,
ad accarezzare le labbra,
per trafiggere il cuore,
gridare ad alta voce
per non nascondere nulla,
da consegnare,
sopportare.
Cosa ne sarà di loro?
Nessuno sa…
Forse li scacci,
potresti deriderli.
Conservali per sempre dentro di te;
questo è quello che vorrei.
E se li butti via, non farlo!
Ridammeli
sono miei·
Li raccoglierò
anche da solo.
Così a lungo
nella solitudine ti amerò…





ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Αντώνης Φιλιππαίος γεννήθηκε το 1980 στην Αθήνα. Μετά το Λύκειο έζησε για δύο χρόνια στην Ιταλία για σπουδές στην Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Ρώμης. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα απέκτησε πτυχίο Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ακολούθησαν σπουδές  στις Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σχέσεις σε Ιδιωτικό Κολέγιο των Αθηνών. Με αστείρευτη δημιουργικότητα κατάφερε να εδραιωθεί  στο χώρο  της ποίησης και να διακριθεί σε μεγάλους διεθνείς καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς με πολλές βραβεύσεις, όπως με  σειρά  καταγράφονται παρακάτω:
Η αφετηρία του ποιητικού έργου ξεκίνησε με την ποιητική συλλογή «Animus Nudus» που τιμήθηκε με το βραβείο  «Ανακρέων» στο 3ο Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ποίησης Κ.Π. Καβάφης  κατά το έτος 2017 από την International Art Academy. Το ίδιο έργο, διακρίθηκε στα βραβεία συγγραφής από την International Art Academy ως η καλύτερη ποιητική συλλογή  για το έτος 2018.
Ακολούθησε άλλη μια διάκριση,  ξεχωρίζοντας το έργο του  ως ένα από τα καλύτερα συγγραφικά δημιουργήματα της χρονιάς 2018 από τον Ελληνικό Πολιτιστικό Όμιλο Κυπρίων Ελλάδος (ΕΠΟΚ).
Η ποιητική συλλογή με τίτλο «SILENTIUM», το ποίημα «Γυμνή Ψυχή»  έχει αποσπάσει το βραβείο ΠΡΑΤΙΝΑΣ στον Ζ’  Παγκόσμιο Ποιητικό Διαγωνισμό της Αμφικτιονίας Ελληνισμού με θέμα «ο Απανταχού Ελληνισμός και οι Διαχρονικές του Αξίες».
Ακολούθως, το ποίημα «SILENTIUM» (Εις το όνομα της Σιωπής), που αποτελεί και τον ομώνυμο τίτλο της συλλογής τιμήθηκε με έπαινο στον 7ο Διεθνή Λογοτεχνικό Διαγωνισμό  υπό την αιγίδα του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδος για το έτος 2018.
Το ποίημα «Οι εραστές του Φωτός» που συμπεριλαμβάνεται στην ποιητική συλλογή απέσπασε το πρώτο βραβείο στο Η’ Παγκόσμιο Ποιητικό Διαγωνισμό της Αμφικτιονίας Ελληνισμού για το έτος 2019. Κατόπιν την ίδια χρονιά, τιμήθηκε επίσης με έπαινο από το διακεκριμένο περιοδικό Λόγου, Τέχνης και Πολιτισμού του Λογοτεχνικού Ομίλου «ΚΕΛΑΙΝΩ»  στα πλαίσια του 19ο Πανελληνίου Ποιητικού Διαγωνισμού.

Προσφάτως, αξίζει να σημειωθεί  ότι το νέο ποίημα με τίτλο ο «Χρησμός της Αντιγόνης» απέσπασε Αριστείο  Ποίησης στον 10ο Παγκόσμιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό  του Ελληνικού Πολιτιστικού Ομίλου Κυπρίων Ελλάδος (ΕΠΟΚ) για το έτος 2020, όπου και θα συμπεριληφθεί στην επικείμενη τρίτη ποιητική συλλογή.
Πέραν, των μεγάλων διακρίσεων και τις ευοίωνες κριτικές που έχουν εκφραστεί από σημαίνοντα πρόσωπα των Τεχνών και των Γραμμάτων για το ποιητικό του έργο, παράλληλα μια σημαντική ενεργή δράση πραγματώνεται σε διάφορους πολιτιστικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.
Δραστηριοποιείται από το 2022 ως μέλος και εκπρόσωπος του Διεθνούς Πολιτιστικού φορέα «Αμφικτιονία του Ελληνισμού»  που εδρεύει στην Θεσσαλονίκη.
Από το 2022 αποτελεί μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών.
Συμμετέχει ως μέλος  της   Ένωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος (ΕΛΒΕ).
Ταυτόχρονα, είναι ενεργό μέλος του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδος. 
Το βραβευμένο ποίημα «Γυμνή Ψυχή» μελοποιήθηκε από την συνθέτη Ελευθερία Μεταξά και τον Πρόεδρο της Αμφικτιονίας Ελληνισμού κ. Δημήτρη Μπουκόνη κατά το έτος 2019. Στη ποιητική συλλογή εμπεριέχεται το CD του μελοποιημένου ποιήματος,  που ερμηνεύει και παίζει  πιάνο η μαέστρος Ελευθερία Μεταξά.
Πρόσφατα, μελοποιήθηκε και το βραβευμένο ποίημα «ΖΩ» που εμπεριέχεται στη πρώτη ποιητική συλλογή “Animus Nudus”   από την συνθέτη Ελευθερία Μεταξά.
Ποιήματα του έχουν μεταφραστεί στην Αγγλική Ιταλική  και Ρωσική Γλώσσα.
Ποιήματα του  περιλαμβάνονται σε αρκετές διεθνείς ποιητικές ανθολογίες ανά τον κόσμο (όπως Αμερική, Μεξικό, Κίνα, Ιαπωνία, Ιταλία και Ινδία), σε γνωστά λογοτεχνικά περιοδικά, σε εγκυκλοπαίδειες Τεχνών και Γραμμάτων από σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς.
O Αντώνης ΦΙλιππαίος είναι μέλος του μη κερδοσκοπικού λογοτεχνικού οργανισμού Writers Capital Foundation που εδρεύει στην Ινδία -Κarnataka. Έχει λάβει δύο φορές μέρος με ποιήματα του στο διεθνές φεστιβάλ Panorama International Leterature Festival 2022-2023.
Συμμετοχή στο λογοτεχνικό περιοδικό του Ινδού  ακαδημαϊκού Dr Mohan Bairagi που δόθηκε βήμα σε ποιητές. Το συγκεκριμένο περιοδικό διανεμήθηκε σε πανεπιστήμια της Ινδίας.”Global Litereture: Situations and Solution. AKSHARWARTA Publications -India.2021.

Αρκετές συμμετοχές σε διεθνείς ποιητικές Ανθολογίες του Ινδού ποιητή και εκδότη Surav Sarkar οι οποίες διατίθενται στην παγκόσμια πλατφόρμα του Amazon.

Αντώνης Φιλιππαίος (Ελλάδα) 16-06-2024

1- Αγαπάς αυτό που σου αρέσει περισσότερο;
1.Σιγουρα ναι ..αυτό που σου αρέσει είσαι εσύ γι’αυτό το αγαπάς περισσότερο νιώθεις ο εαυτός σου πολύ δημιουργικός ζωντανός..τα συναισθήματα όταν κάνεις αυτό που αγαπάς είναι πλούσια έντονα σε κατακλύζουν και έτσι μπορείς και συνεχίζεις με έμπνευση και δημιουργία

2- Οι αποτυχίες περιορίζουν τα όνειρα;
2.Για μένα η αποτυχία όσο και αν με στεναχωρεί και με απογοητευει είναι ένα κίνητρο που σου δίνει δύναμη ώθηση να συνεχίσεις και να κάνεις πράξη τα όνειρα σου αυτά που θες να δημιουργήσεις στην ζωή σου..Μπορεί να σταματάς λιγο με τις αποτυχίες αλλά αυτές είναι μαθήματα ζωής..γίνεσαι πιο έμπειρος πλουσιος με μαθήματα και προχωράς παρακάτω ..η πραγματοποίηση των ονείρων είναι ο στόχος ..σου δίνουν ζωή …σε κάνουν να ξεκιναςε χαμόγελο και αισιοδοξία την ημέρα!!

3- Επικοινωνούμε για να καταλάβουμε;
3- Το να κάνεις θεωρώ πως είναι πολύ σημαντικό και σε κάνει να αντιμετωπίζεις με διαφορετικό μάτι πρίσμα την ζωή.Ναι είναι πολύ σημαντικό ο διάλογος για να κατανοήσεις πράγματα καταστάσεις η και ανθρώπους.ειναι πολύ καλό να ακούμε τον άλλον ..να τον καταννοουμε και να κάνουμε διάλογο δείγμα πολιτισμού ..σημαντικό επίσης θα το πω και μεταφορικά είναι και ο δξαλ.Συνέχεια..είναι και ο διάλογος με τον εαυτό μας εσωτερικός διάλογος

4- Είναι καλύτερα να είσαι αυτό που λες ότι είσαι;
4- Κατά την γνώμη μου πρέπει σαν άνθρωποι να είμαστε αληθινοί σωστοί και να κάνουμε αυτά που αγαπάμε μόνο με αυτόν τον τρόπο διατηρούνται ισορροπίες ψυχικές.Σαφως και η εικόνα που έχουν οι άλλοι για εμάς είναι σημαντική παρόλαυτα πρέπει να μην εγκλωβιζομαστε  σε αυτό το τι πιστεύουν οι άλλοι για εμάς.Να κάνουμε αυτά που αγαπάμε να είμαστε σωστοί και να προχωράμε στην ζωή με εφόδια σωστές αρχές ιδανικά όνειρα

5- Η ευτυχία αποτελείται από πολλά κομμάτια σαν ένα μωσαϊκό;
5- Η ευτυχία είναι πράγματι ένα μωσαϊκό πραγμάτων στιγμών καταστάσεων.Βρισκεται παντού ακόμα και στα πιο απλά πράγματα της ζωής..ευτυχία είναι η οικογένεια οι καλοί φίλοι .τα όνειρα μας όταν πραγματοποιούνται ευτυχία είναι η αίσθηση της δημιουργιας το να θαυμάζεις την φύση .να κοιτάς την θάλασσα τον ουρανό τα χαμόγελα των ανθρώπων ..Ευτυχία δεν είναι τα υλικά αγαθά αυτά σε βοηθούν να καλυτερεύεις την ζωή σου ευτυχία είναι τα ωραία  συναισθήματα η αγάπη

6- Πόσο αξίζει η διαίσθηση μιας ιδιαίτερης στιγμής;
6- H  διαίσθηση είναι σημαντική για μια ξεχωριστή στιγμή την κάνει πιο ιδιαίτερη .τη. Κάνει έντονη ..να μπορείς να την ζήσεις περισσότερο και να σου μείνει εκτυπωθεί στο μυαλό και στην καρδιά..

7- Υπάρχει περισσότερη μνήμη στη δέσμευση;
7- Θεωρώ πως όταν έχουμε να κάνουμε κάτι σημαντικό βάζουμε όλο μας τον εαυτό και την αγάπη μας σε αυτό για να μπορέσει έτσι να γίνει κάτι όμορφο και δημιουργικό..Δεν βάζουμε μόνο μνήμη αλλά αγάπη τρυφερότητα προσοχή δεξιοτεχνία για να καταφέρουμε να πραγματοποιήσουμε τον στόχο αυτά που σχεδιάζουμε για την ζωή μας

8- Είσαι πιο ελεύθερος αν είσαι κύριος του εαυτού σου;
8- Θεωρώ η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μεση όσον αφορά την έννοια της ελευθερίας .Η ελευθερία είναι μια σχετική εννιά ιδέα.Σαφως νιώθουμε ελεύθεροι όταν είμαστε κύριοι του εαυτου μας παρόλαυτα λόγω του γεγονότος ότι ο άνθρωπος εχει και ελλατωματα και προτερήματα πολλές φορές μπορεί να χάσει αυτή την αίσθηση της ελευθερίας και να γίνει δούλος των επιθυμιών του και να θέλει όλο και περισσότερα ..οι ισορροπίες είναι πρα πολύ λεπτές και εύκολα μπορει να χαθεί το μετρο και η αρμονία ισορροπία.

Poesie in greco

1- ΣΑΓΗΝΗ

Δεν μπορώ να σε φτάσω,
είσαι έτη φωτός μακριά,
όμως εκείνα τα δροσερά φύλλα
από φωτεινά νούφαρα που σε διαπερνούν
είναι δικά μου.
Θέλω να τα αιχμαλωτίσω για πάντα στη συννεφιά
και να τα βαφτίσω με τ’ όνομα μου.
Όποτε νιώθω μοναξιά, να παίρνω δύναμη
απ’ το χαμόγελο σου,
να πλάθω με το μυαλό δυο κόσμους θείους.
όταν σε ακούω, να γίνομαι ποταμός
χυτού ορείχαλκου και να κυλώ
με τις λέξεις που ξεπηδούν
απ’ τα χείλη σου.
να τις μαζεύω
κάνοντας τες γλυκό ερχομό
να σ’ τον αφιερώνω τα βράδια
λίγο πριν κοιμηθώ με την  εικόνα σου
χαραγμένη στους χάρτες του μυαλού
που μαγνητίζει τους πόλους της ψυχής.
Έγινα δέσμη φωτός για σένα που ποθώ,
πάθος ορμητικό,
και αν έρθεις ποτέ και μ’ αγγίξεις,
τότε θα παραδοθώ
δίχως μάχη,
δίχως δισταγμό…

2- ΑΓΟΝΟ ΦΩΣ

Σαν σκιές απλώνονται ολόγυρα
όσα με βασανίζουν
και στροβιλίζονται στο μυαλό μου.
Άλλοτε σαν αχοί απόμακροι
και κάποτε σαν μαγευτικά καλέσματα
που μου θυμίζουν να μην ξεχνώ
τους βυθούς  που μέσα τους χανόμουν,
όταν ήθελα να κρυφτώ απ’ όλα
εκείνα που νοσταλγούσα
μιας και δεν είχα το θάρρος να ξεχάσω.
Συνέχιζα να πορεύομαι σαν ατίθασο
κάτασπρο άλογο,
που τρέχει,
που τρέχει…
σε δάση παρθένα, μυστικά, εκεί όπου
η κάτασπρη χαίτη μου έσκιζε τον αέρα,
δημιουργώντας ένα τραγούδι
απόκοσμο μα συνάμα τόσο γνώριμο,
σαν τα κομμάτια που σπάσαν,
σαν τα κομμάτια τα φωτεινά
που περιμένεις μια φωτιά,
μια φλόγα δυνατή, εξοργιστικά πύρινη
να τα ενώσει πάλι.

3- ΑΝΕΙΠΩΤΑ ΛΟΓΙΑ

Όσα δεν κατάφερα να πω
σε περιμένουν ακόμα
ερμητικά κλεισμένα,
σφραγισμένα από τη λαχτάρα μου
μήπως δουν το φως,
αρνηθούν τη σιωπή
που χρόνια τα είχε καταδικάσει
και ξεθαρρέψουν
έτοιμα να οδηγηθούν σε σένα,
να χαϊδέψουν τα χείλη,
να τρυπώσουν στην καρδιά,
να φωνάξουν δυνατά,
να μην κρύψουν τίποτα,
να παραδοθούν,
ν’ αντέξουν.
Τι θ’ απογίνουν;
Κανείς δεν ξέρει…
Ίσως τα διώξεις μακριά,
ίσως τα χλευάσεις.
Κράτησέ τα για πάντα μέσα σου·
αυτό θα ’θελα.
Κι αν τα πετάξεις, μη!…
Δώσ’ τα μου πίσω,
είναι δικά μου·
εγώ θα τα μαζέψω
έστω και μόνος.
Όπως τόσο καιρό,
στη μοναξιά θα σ’ αγαπώ…

Pubblicato da elisamascia

Biografia di: Elisa Mascia Nata a Santa Croce di Magliano (Cb) nel 1956, vive a San Giuliano di Puglia (Cb). Insegnante, poetessa, scrittrice, declamatrice, recensionista, giurata in eventi culturali, manager culturale nel mondo. Ha partecipato a numerosi concorsi di poesia nazionali ed internazionali ottenendo premi, attestati di partecipazione, meriti e menzioni d'onore. Nel luglio 2019 è stata pubblicata con “L'inedito Letterario” la prima raccolta di poesie della Silloge dal titolo “La Grattugia della Luna”. Ha partecipato a 8 edizioni del Premio Histonium, dal 2009 al 2019. Nel 2018 con la successiva pubblicazione della Silloge poetica Magiche Emozioni dell'Anima presentata quale strenna natalizia. Nel 2019 con la Silloge "Sogni Dipinti" di 10 poesie inedite ispirate a 10 dipinti del grande artista e poeta Erminio Girardo che ha ricoperto per lei il ruolo di maestro, segnando una svolta decisiva nell'attività di poetessa-scrittrice. Ha curato la traduzione poetica in italiano di alcune poesie del poeta , editor NilavroNill Shoovro. Da maggio 2019 ha partecipato all'intervista di febbraio 2020 e a molte Antologie tematiche, a oltre 50 numeri dell'Archivio mensile dei poeti OPA. Al libro di poesie "Savage Wind" pubblicato a settembre 2019 da "L'Inedito" del poeta Asoke Kumar Mitra ne ha curato la traduzione poetica in italiano. Da febbraio 2020 è membro fondatore di WikiPoesia. È cittadina della Repubblica dei Poeti e Dama dell'Ordine di Dante Alighieri. È stata co-conduttrice del programma En Alas del Fénix - collaboratrice di Radio Krysol Internazionale con video - declamazione di poesie proprie e di altri autori in italiano e spagnolo. Da febbraio a settembre 2021 ideatrice, organizzatrice e co-conduttrice del programma “Sentieri di vita” in onda su Radio Krysol Internazionale . Dal 2019: Voce al progetto Una voce del buio -e componente del gruppo del Teatro al buio - con Pietro La Barbera e da ottobre 2023 alla Co-conduzione del programma bilingue italiano-spagnolo "Alla ricerca della vera bellezza" in Restream e YouTube Autrice da San Giuliano di Puglia (Campobasso) Molise, del quotidiano online, del direttore Pier Carlo Lava, Alessandria today Magazine con oltre 600 articoli e Alessandria online. Da metà del 2023 collaborazione con il poeta Fabio Petrilli per la pubblicazione in Alessandria today di poeti da lui proposti Collabora con il periodista nicaraguense Carlos Javier Jarquin e coautrice di Canto Planetario. Coordinatrice Italia - Direttrice Eventi e Comunicazioni, Amministratrice dell'Accademia Albap. Membro della Writers Capital Foundation International e Coordinatrice dell'Italia del PILF: 2022-2023-2024 e PIAF 2022.- 2023, Responsabile della Biennale Hagiography Iconography International della Writers Capital Foundation International 2023, Autrice, Artista, Promotrice Culturale, Membro del Comitato Organizzatore dei Festival Panorama Internazionale Letteratura, Redattrice di www.writersedition.com "The Complete Magazine" - Italia Disegna e dipinge da Lezioni online del Maestro ceramista, scultore, artista plastico argentino Miguel Angel Guiñazu. Ha ricevuto, dal Movimento "Pacis Nuntii" - Argentina, l'Attestato e la Bandiera Universale della Pace che conferisce a chi la porta il carattere e lo spirito di Araldo e Costruttore della Pace Universale. È Dama dell'Arcobaleno nominata dalla prof.ssa Teresa Gentile. Nel luglio 2023 ha pubblicato il libro di poesie “Melodia d'amore ". - Facebook - Instagram - Twitter - YouTube - Pinterest

Lascia un commento

Progetta un sito come questo con WordPress.com
Comincia ora